Vestards Šimkus

Koncertstāsts 13. jūnijā

“Kā ikviens regulāri koncertējošs mūziķis, arī es šajā pandēmijas izraisīto ierobežojumu laikā esmu paspējis dikti noilgoties pēc dzīvās muzicēšanas, klātesot klausītājiem. Man šķiet īpaši svarīgi veidot savas koncertprogrammas kā stāstus un sava veida sarunas ne tikai ar mūzikas, bet arī ar vārdu palīdzību, lai klausītājiem censtos pavēstīt būtiskāko par skaņdarbiem, kurus spēlēju. Tā tas notiks arī šajā koncertā.”
- Vestards Šimkus


Programmā​

Šī koncertstāsta programma būs muzikāls ceļojums pa galvenajām pianista līdzšinējās dzīves ģeogrāfiskajām un mākslinieciskajām pieturvietām, iekļaujot tajā arī atsauces uz šo dīvaino laiku, kurā dzīvojam patlaban. Skanēs gan mākslinieka oriģinālkompozīcijas, gan Sergeja Rahmaņinova un Kloda Debisī klaviermūzika, kā arī Vestarda Šimkus veidotas Hansa Cimmera un Johannesa Brāmsa melodiju apdares.

SHIPSEA

Koncertstāsts 12. jūnijā

“Tieši pirms pieciem gadiem es pirmo reizi devos sastapt savu klausītāju kamermūzikas formātā - solo koncertos Stricka villā. Tolaik pasaulē virmoja pavisam cits gaiss un noskaņojums, taču vēlme lielas lietas aplūkot mikroskopā, aiz bruņām ieraudzīt oderi - tas vienmēr šķitis aizraujoši. Šī brīža pasaules kārtība mums citādi nemaz neļauj. Viss ir jāpārvērtē, jāpārmēra un jāuzlūko kā no jauna. Tamdēļ jutu, ka pienācis labs brīdis atkal satikties uz klusuma robežas. “
- Jānis Šipkēvics


Programmā​

Jāņa Šipkēvica koncerts balsij, klavierēm un neredzamam korim.
Uz koncertstāstu pirmajā rindā Jānis Šipkēvics aicina savu klausītāju, lai satiktos mūzikā, kas tapusi radošos meklējumos, eksperimentos un dzīvās sajūtās.
Koncerstāsta programmā Deivida Lenga, Arvo Perta, Vladislava Nastavševa mūzika, Erika Satī, Niko Mjūlija un Filipa Glāsa klavierdarbi, Jāņa Šipkēvica oriģinālmūzika.

Andris Keišs, Jēkabs Nīmanis, Artūrs Bērziņš

Koncertstāsts 11. jūnijā

""Latviešu mīlestība” ir ne tikai izrāde, bet arī teātra rituāls, kuru mums par lielu prieku piekopj vairums teātra skatītāju. Tajā mēs jūtam, ka mūsu līdzcilvēki ir gatavi ne tikai ņemt, bet arī dot no sirds visu to labāko, kas viņos ir.  Mēs to saņemam un cenšamies dot tālāk, lai vairotu šo neticami maigo un stipro spēku, kas ļauj pārvarēt jebkuras grūtības"
- Jēkabs Nīmanis


Programmā​

Koncertstāstā “Dziesmas par mīlestību” tiks atskaņotas dziesmas, kas skan tā, kā mīl latvieši – mazliet kautrīgi, mazliet kaislīgi un līdz kaulam romantiski. Vai, kā kādreiz izteikušies kritiķi, neoromantiski.
Programmā komponista Jēkaba Nīmaņa jau gandrīz tautas folklorā ienākušie skaņadarbi - Jaunā Rīgas teātra izrādē “Latviešu mīlestība” iekļautās un neiekļautās dziesmas. Protams, par mīlestību.
Koncertstāstā piedalīsies Jēkabs Nīmanis (balss, ģitāra), Andris Keišs (balss, basģitāra), Artūrs Bērziņš (trombons).

"Četri kā mūzikls"
 

Koncertstāsts 10. jūnijā

"Ir tiešām brīnišķīgi, ka šajā māksliniekiem tik sarežģītajā laikā Hanzas Perons ir atradis iespēju atbalstīt Rīgas Doma kora skolas audzēkņus, pēc šī ilgstošā pārtraukuma ļaujot topošajiem profesionāļiem piedzīvot un izbaudīt īstas skatuves un klātesošās publikas privilēģiju. Jaunieši ir tiešām gatavi vest publiku skaistā ceļojumā pa spožākajiem mūziklu fragmentiem, un Hanzas Perons ļauj to realizēt vienā no skaistākajām un vizuāli spilgtākajām kultūrvides koncertzālēm".

- Gints Ceplenieks


Programmā​

10. jūnijā koncertstāstu sērijas “Koncerts pirmajā rindā” veidotāji atvēlēs vietu arī muzikālās izglītības atbalstam. Savu koncertstāstu “Četri kā mūzikls” piedāvās Rīgas Doma kora skolas mūziklu nodaļas ceturtā kursa topošie absolventi. 

Šogad RDKS mūziklu nodaļu absolvē četri jauni, talantīgi mākslinieki, kuri turpinās studēt un attīstīt mūzikla žanru Latvijā un ārpus tās: Grēta Grantiņa, Gustavs Melbārdis, Emīlija Pavlovska un Nadīna Podinska. “Četri kā mūzikls” programmā būs iekļautas melodijas no spožākajiem Brodvejas mūzikliem: “Annie Get Your Gun”, “Chicago”, “Rent”, “Into the Woods” un citiem mūzikliem. Solistus pavadīs pianiste Sarmīte Ārenta. 

Ainars Mielavs, Aigars Voitišķis

Koncertstāsts 6. jūnijā

“Šajā globālās neziņas laikā ikvienam skatuves māksliniekam ir pārdabiski svarīga dzīvā uzstāšanās. Tā dod cerību, ko nav iespējams atrast nekā citādāk. Cerību atkal un pēc iespējas biežāk sajust mākslinieku un klausītāju neaprakstāmo enerģētisko mijiedarbību.”.
- Ainars Mielavs


Programmā​

Koncertstāsts Hanzas Peronā būs kā Ainara Mielava daiļrades esence – tajā skanēs mākslinieka populārākās dziesmas no visiem radošajiem periodiem. Un tie ir bijuši gana daudzveidīgi – gan Atmodas laika folkroka balādes, gan tautas mūzikā iedvesmoti skaņdarbi, gan roks, gan pops, gan romances un dziesmas, ko nevar  un arī nevajag likt kādā rāmī un konkrētā žanrā. 
Tikai dažu soļu attālumā no skatuves klausītājiem būs iespēja baudīt gan Ainara Mielava stāstnieka talantu, gan dziesmas, kas Latvijā jau kļuvušas par daļu no mūsu pašapziņas un identitātes sajūtas – “Piekūns skrien debesīs”, “Kad mēness jūrā krīt”, “Ai, jel manu vieglu prātu”, “Tu saviļņoji mani” un citas.
Koncertstāstā Ainars Mielavs uzstāsies kopā ar ievērojamo latviešu mūziķi un komponistu - Aigaru Voitišķi (ģitāra, balss).

Valters Pūce, Dainis Tenis 

Koncertstāsts 5. jūnijā

“Šis ir projekts, kas visu laiku ticis atlikts, jo nekad “nav laika”. Šobrīd mums šī ir burvīga iespēja atgriezties laikos, kad mācījāmies klasisko mūziku. Izdzīvosim to kopā. Pirmajā rindā un bez elektrības.”

- Valters Pūce, Dainis Tenis


Programmā​

Čellists Valters Pūce un pianists Dainis Tenis satikās pirms gandrīz piecpadsmit gadiem grupā DAGAMBA. Kopš tā laika abu mūziķu sadarbībā tapuši neskaitāmi aranžējumi gan roka, gan popa, gan pasaules, gan klasiskās mūzikas žanros. 
Šobrīd Valters un Dainis nolēmuši atgriezties pie pirmavota - klasiskās mūzikas pamatiem un tās oriģinālā skanējuma - pieklusinātāka, akustiskāka un intīmāka.
Hanzas Perona koncertstāstā pirmatskaņojums programmai “Klasiskā mūzika bez elektrības!” Mūziķi saviem klausītājiem sola akustisku un emociju piesātinātu piektdienas vakaru ar klasiskās un populārās mūzikas hitiem čella un klavieru skanējumā.

Vladislavs Nastavševs

Koncertstāsts 30. maijā

“Es neatdalu mūziku no teātra. Bieži dziesmas kļūst par sava veida emocionālām skicēm manām turpmākajām izrādēm. Tādas kā akvareļu skices. Koncertstāsta laikā Hanzas peronā tiks izpildītas vairākas no šīm dziesmām. Tiksimies pirmajā rindā!”


Programmā​

Viena no režisora Vladislava Nastavševa radošā stila iezīmēm ir visu izrādes elementu organiska saplūšana, jo viņš bieži darbojas arī kā scenogrāfs un komponists. Taču Vladislava Nastavševa talantam ir vēl viena šķautne: viņš pats izpilda savas dziesmas, tostarp arī dziesmas no izrādēm.

Šobrīd ir pārtraukts darbs pie I. Buņina grāmatas “Tumšās alejas” iestudējuma. Taču Vladislavs Nastavševs uzsver, ka iekšēji tas tik un tā turpinās. Jau iepriekš režisors komponējis vairākas dziesmas ar Ivana Buņina vārdiem, kas pasākumā izskanēs līdzās skaņdarbiem ar mākslinieka drauga Semjona Haņina vārdiem. Bet programmas jaunākā kompozīcija - pirms pāris nedēļām dzimusi jauna dziesma ar Sergeja Uhanova dzeju.

Tiks atskaņotas arī dziesmas no pēdējās Vladislava Nastavševa iestudētās izrādes - “Piecas dziesmas pēc atmiņas” Mihaila Čehova Rígas Krievu teātrí (ar “Orbītas” dzejnieku Sergeja Timofejeva, Semjona Haņina, Artūra Puntes un Vladimira Svetlova dzeju). Un, protams, koncertstāsts nebūtu pilnīgs bez Mihaila Kuzmina un Federiko Garsijas Lorkas klātbūtnes.

Dināra Rudāne, Edvīns Ozols,

Artjoms Sarvi 

Koncertstāsts 29. maijā

"Viss, kas nav ierakstīts, paliek starp mums! Ko tas nozīmē? Atnāciet uz mūsu koncertstāstu un noskaidrosim to kopā. Būsim tieši tik mazā un draudzīgā kompānijā, lai viss notiekošais paliktu starp mums."

- Dināra Rudāne


Programmā​

Par Dināru Rudāni saka, ka viņa spējot nodziedāt jebko. Koncertāstā “Koncerts pirmajā rindā” soliste kopā ar mūziķiem - basistu Edvīnu Ozolu un pianistu Artjomu Sarvi -, apņēmušies pierādīt šī apgalvojuma patiesumu.

Programma tiek gatavota kā intīma, samtaina un visiem paletes krāsu toņiem piesātināta muzikāla kolāža, kurā ieskanēsies gan džezs, gan liriskas romances, gan pasaules mūzikas hitu jaunradītas aranžijas, gan opermūzika. Muzikālo programmu vieno tēma par kopā būšanu tās plašākajā nozīmē – mīlestību, ilgām un satikšanās prieku.

Dināra Rudāne, Raimonds Pauls

Koncertstāsts 29. maijā


Programmā​

Izcilā komponista Raimonda Paula un dziedātājas Dināras Rudānes sadarbība ir bijusi krāšņa – to vainagojušas gan kopīgas koncertprogrammas, gan augstu novērtētais albums “Viņa un Viņš”. Maestro īpaši Dinārai komponējis dziesmas, kas visizteiksmīgāk un emocionālāk spētu klausītājam atklāt solistes koloratūrsoprāna balsi un tās plašo diapazonu.

Koncerstāstā Hanzas peronā skanēs programma, kurā apvienoti spilgtākie abu mākslinieku muzikālās draudzības saskarsmes un koprades mirkļi – gaišas romantikas piestrāvotas kompozīcijas, kaisles pilnas balādes un virtuozitātes paraugstunda. Tikai 20 klausītājiem būs iespēja baudīt unikālu priekšnesumu – ar maestro pie klavierēm un Dināras Rudānes balsi visā tās daudzveidībā.

Skatītāju vērtējumam un emocijām ir lielāks svars kā tūkstoš organizatoru postiem un publicitātes bildēm.


Koncertstāstu viesu atsauksmes.

Aija Vītoliņa, Kārlis Lācis

Koncertstāsts 28. maijā

“Nespējam vien sagaidīt 28. maiju un iespēju mums tikties klātienē! Šī programma būs kā pirmatskaņojums manam un Kārļa kopīgajam ceļojumam mūzikā! Pirmo reizi un tikai īpaši Jums – pirmajā rindā sēdošajiem. Tā būs sengaidīta atkalsatikšanās mums vienam ar otru, un ar Jums - mūsu mīļo klausītāju.”


Programmā​

Kārļa Lāča un Aijas Vītoliņas muzikālie ceļi krustojušies jau no 2006.gada, un kopš tā laika šī tandēma sadarbība vainagojusies ar dziesmām, kas dzirdamas tādos muzikālos projektos, kā albumā “Ziedonis. Lācis. Sievietes”, teātra izrādes “Romeo un Džuljeta” mūzikā, grupas Tango Sin Quinto diskā “Klusums” u.c.

Šo gadu laikā Kārlis Lācis ir radījis arī gana plašu muzikālo materiālu - dziesmas, kas rakstītas īpaši Aijas Vītoliņas vokālam, taču vēl nekad nav izskanējušas vienkopus. Koncerstāsta klausītājiem būs unikāla iespēja pirmo reizi dzirdēt abu mākslinieku sadarbībā tapušos oriģināldarbus īpaši pasākumam veidotā programmā.

Koncertstāstā būs dzirdami arī Kārļa Lāča solo skaņdarbi un dažas abiem mūziķiem mīļas citu autoru kompozīcijas.

Skatītāju vērtējumam un emocijām ir lielāks svars kā tūkstoš organizatoru postiem un publicitātes bildēm.


Koncertstāstu viesu atsauksmes.

Katrīna Gupalo, Andrejs Osokins

Koncertstāsts 23. maijā

“Ir tik labi atkal būt uz skatuves, kā nekā, tā taču ir vislabākā vieta uz pasaules! Mīļš paldies, mūsu lieliskajiem klausītājiem - katrā koncertā bija sava, neatkārtojama sajūta un atmosfēra, kuru radījām visi kopā!”
- Katrīna Gupalo


Programmā​

Koncertstāsta programmā “No Parīzes līdz Ņujorkai” apvienoti spilgtākie un izjustākie muzikālie numuri no izrādēm «100 gadi ar Piafu» un «After Midnight / Pēc Pusnakts». 
Klausītājus priecēja plaša muzikālu emociju gamma, kas atskanēja Edītes Piafas, Merilinas Monro, Kola Portera, Ninas Simones, Džūlijas Londonas un Ellas Ficdžeralda dziesmās, Džordža Geršvina virtuozajos džeza skaņdarbos, izsmalcinātajā Erika Satī mūzikā klavierēm solo, kā arī franču impresionista Kloda Debisī mūzikā klavierēm četrrocīgi.
“Hanzas perona” koncerta klausītājiem bija iespēja baudīt abu mākslinieku virtuozo sniegumu vēl nebijuši šaurā un ekskluzīvā lokā.

Skatītāju vērtējumam un emocijām ir lielāks svars kā tūkstoš organizatoru postiem un publicitātes bildēm.


Koncertstāstu viesu atsauksmes.

Jolanta Gulbe Pashkevich,

Deniss Pashkevich,

Kristaps Vanadziņš

Koncertstāsts 22. maijā

“Nav aprakstāmā šī sajūta vārdos. Tik daudz pozitīvu emociju, tik liels emocionāls pacēlums, atgriežoties uz skatuves, satiekot atkal savus klausītājus no jauna.”
- Jolanta Gulbe Paškeviča

“Paldies, paldies, paldies! Tā ir neticama sajūta – būt atkal uz skatuves – redzēt Jūsu smaidus un just Jūsu klātbūtni. Dzīva koncerta atmosfēra nav ne ar ko aizstājama.”
- Deniss Paškevičs


Programmā

Koncertstāstā skanēja īpaši izvēlētas un Jolantai Gulbei Paškevičai ļoti nozīmīgas latviešu komponistu dziesmas. Visām kompozīcijām tika radīti īpaši aranžējumi, kuru autori ir gan Jolanta, gan talantīgais džeza pianists Kristaps Vanadziņš. Programma tika atskaņota trio sastāvā, kurā kopā ar šarmanto dziedātāju uzstājās izcils mūziķu sastāvs - saksofonists Deniss Paškevičs un pianists Kristaps Vanadziņš.
Programmā tika iekļauti tādi ikoniski skaņdarbi kā Imanta Kalniņa un Vizmas Belševicas "Dūdieviņš", Aigara Voitišķa un Viktora Kalniņa "Cik savādi", Mārtiņa Brauna un Jāņa Petera "Dziesma par spēli", Raimonda Paula un Jāņa Petera "Ja Tevis nebūtu" u.c.

Skatītāju vērtējumam un emocijām ir lielāks svars kā tūkstoš organizatoru postiem un publicitātes bildēm.


Koncertstāstu viesu atsauksmes.

Linda Leen 

Koncertstāsts 21. maijā

"Pirmoreiz - koncerts solo pie klavierēm, pirmoreiz - trīs koncerti vienā vakarā. Ne-ti-ca-mi! Labi, ka man nebija laika apdomāt. Nedēļas laikā izveidot senloloto programmu un pirmatskaņot - to var tikai pēc divu mēnešu pašizolācijas! Paldies komandai, paldies skatītājiem, esmu pacilāta un iedvesmota"

- Linda Leen 


Programmā

Līdz šim Lindas Leen koncertos klavieres bijušas kā viens no dalībniekiem, viena no krāsām un izpausmes līdzekļiem. Bet koncertstāstā Hanzas peronā tās kļuva par pilnvērtīgu mākslinieces sarunas biedru, kopā radot muzikāli daudžšķautņainu un personisku vēstījumu.
Programmā skanēja dziesmas, kas Lindai Leen jau ilgi bijušas nozīmīgas un nav zaudējušas savu aktualitāti arī šobrīd - pašas mākslinieces oriģinālkompozīcijas, kā arī citu komponistu darbi. Autordziesmas angļu valodā tika pavadītas ar to atdzejojumiem, ko veikusi pati Linda, piešķirot tiem jaunu dziļumu un emociju gammu latviešu valodā. Līdz šim Lindas Leen koncertos klavieres bijušas kā viens no dalībniekiem, viena no krāsām un izpausmes līdzekļiem. Bet koncertstāstā Hanzas peronā tās kļuva par pilnvērtīgu mākslinieces sarunas biedru, kopā radot muzikāli daudžšķautņainu un personisku vēstījumu.
Programmā skanēja dziesmas, kas Lindai Leen jau ilgi bijušas nozīmīgas un nav zaudējušas savu aktualitāti arī šobrīd - pašas mākslinieces oriģinālkompozīcijas, kā arī citu komponistu darbi. Autordziesmas angļu valodā tika pavadītas ar to atdzejojumiem, ko veikusi pati Linda, piešķirot tiem jaunu dziļumu un emociju gammu latviešu valodā.

Skatītāju vērtējumam un emocijām ir lielāks svars kā tūkstoš organizatoru postiem un publicitātes bildēm.


Koncertstāstu viesu atsauksmes.